Is het je al eens eerder opgevallen dat je advertentiekosten in Google AdWords de ene dag iets hoger zijn dan de andere? Vanaf 4 oktober 2017 kunnen campagnes tot twee keer het gemiddelde dagbudget uitgeven zodat je je advertentiedoelen (zoals klikken en conversies) gemakkelijker kunt behalen. Schrik dus niet als ineens je dagbudget is overschreden; Google trekt dit vanzelf weer recht!
Wat is de reden voor deze update?
Op dagen met veel verkeer van hoge kwaliteit kunnen je kosten tot twee keer je dagbudget zijn. Deze uitgaven worden gecompenseerd door dagen waarop je uitgaven lager dan je dagbudget zijn. Onze SEA-specialisten kunnen jouw AdWords budget nu nog efficiënter inzetten!
Wat is mijn voordeel?
Met deze update is het dus mogelijk om naast de kosten, ook twee keer zoveel klikken te genereren dan is toegestaan volgens je dagbudget. Dit noemen we overweergave. En dat is gunstig, want als je advertentie te vaak wordt weergeven – zo vaak dat er meer kosten worden gegenereerd dan je dagbudget toestaat in een betalingscyclus -, ontvang je van Google een krediet voor deze extra kosten.
Meer weten over deze update? Onze SEA-specialisten leggen je graag uit wat dit voor jouw campagnes kan betekenen.