Blog
Kerstman
15 dec: Slecht weer zorgt voor impuls online (kerst)aankopen
De online omzet voor webwinkels in de weken voor kerst lopen op tot ongeveer 25-30% boven een reguliere weekomzet. Daarbij is nog geen rekening gehouden met extreme weersomstandigheden die de online bestedingen van consumenten een extra impuls kunnen geven. Dat maakte branchevereniging Thuiswinkel.org donderdag bekend. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: “Een rondje langs onze leden
Inhaakkalender-banner
29 nov: Haak in op actualiteit met de inhaakkalender 2018
Inspiratie nodig voor je social content in 2018? Inhaken op feestdagen en actualiteiten is enorm populair. We naderen weer het einde van het jaar en dat betekent een nieuwe inhaakkalender 2018! Online Klik heeft een nieuwe inhaakkalender samengesteld waarin alle inhakers voor je op een rij staan. Zo voorkom je verrassingen!
Untitled-1 (2)
03 nov: Update: AdWords dagbudget aanpassing
Is het je al eens eerder opgevallen dat je advertentiekosten in Google AdWords de ene dag iets hoger zijn dan de andere? Vanaf 4 oktober 2017 kunnen campagnes tot twee keer het gemiddelde dagbudget uitgeven zodat je je advertentiedoelen (zoals klikken en conversies) gemakkelijker kunt behalen.
Untitled-1-1
27 okt: Google Shopping update: Wat verandert er nu daadwerkelijk?
Juni 2017, Google krijgt een boete opgelegd door de Europese Commissie van 2,4 miljard euro wegens machtsmisbruik. Google toonde namelijk alleen maar advertenties afkomstig uit Google Shopping op de zoekresultaten pagina, en dat is volgens EU wetgeving oneerlijke concurrentie. Hierdoor heeft Google recentelijk een wijziging doorgevoerd: Prijsvergelijkers kunnen nu ook productadvertenties inkopen op de zoekresultaten pagina van