Online Klik

Blog

De nieuwe Google Adwords interface, vloek of zege?

Wanneer je gebruik maakt van Google Adwords zul je zien dat je standaard de nieuwe Google Adwords interface te zien krijgt. Voor ons SEA specialisten soms een doorn in het oog, aangezien wij de oude interface gewend zijn.

Momenteel is het nog mogelijk om de oude interface te gebruiken, echter is het een kwestie van tijd  voordat we aan de slag moeten met de nieuwe interface.

Om iedereen sneller naar de deze nieuwe look-and-feel omgeving te leiden zijn er features die alleen in de nieuwe Adwords editor beschikbaar zijn. Een overzicht van de aanpassingen die momenteel beschikbaar zijn.

Doel Searchcampagne

Je kunt in de Google Shopping campagne het doel van de campagne kiezen. Dat kan nu ook in de nieuwe Adwords Editor:

campagne

De verwachting is dat Google op deze manier andere extenties zal weergeven wanneer het je doel is om meer sales binnen te halen.

Promotie-extensie

Eén van deze nieuwe extensies is de promotie-extensie. Met deze extensie kan je een korting communiceren voor één of meerdere productcategorieën. Tevens is het mogelijk om een actie in te zetten voor een bepaalde gelegenheid, zoals black friday:

promotie extensie

Deze extensie zal dus vaker worden weergegeven wanneer het campagnedoel op sales staat.

Relevante Doelgroepen

In de nieuwe interface kan je zien welke in-market en affiniteitsdoelgroepen er het beste aansluiten bij je geconverteerde bezoekers. Dit kon je met een goed zoeken ook vinden in de oude interface, echter is dit nu makkelijker:

Index

Geavanceerde bodaanpassingen voor oproepen

Wanneer je graag wilt dat (potentiële) bezoekers telefonisch contact opnemen is het in de nieuwe editor mogelijk om een bodaanpassing in te stellen voor de oproep-extensie. Hierdoor is de kans groter dat het telefoonnummer wordt weergegeven.

Toekomstige updates

Naast deze updates zullen er nog meer features geïntroduceerd worden zoals Showcase ads voor Google Shopping en targeting op basis van gezinsinkomen. Wij zijn heel benieuwd naar de ontwikkelingen en houden dit natuurlijk scherp in de gaten!