LinkedIn als marketingwapen

LinkedIn als marketingwapen

LinkedIn is allang niet meer enkel een verzamelplaats voor CV’s van werkzoekenden. Het is nu meer een platform waar bedrijven elkaar tegenkomen en hun identiteit kunnen showen aan de rest van de wereld. Momenteel zijn er 4,4 miljoen LinkedIn gebruikers in Nederland, waarvan 600.000 dagelijks actief zijn. Dit is een grote kans voor bedrijven om content te delen met het grote publiek. Ben jij benieuwd hoe jij als bedrijf LinkedIn het beste kunt inzetten? Bekijk dan de volgende tips en tricks.

Mistakes are made

Bedrijven gebruiken LinkedIn gewoonlijk voor het delen van vacatures of het delen van hun eigen bedrijfsinformatie. Maar hier gaan bedrijven de fout in! Je zou LinkedIn niet moeten gebruiken als een zendkanaal maar meer als een interactietool.

Interactie met je doelgroep

Zorg voor interactie met je doelgroep. Dit kunnen reacties zijn op je posts of individuele gesprekken met personen. Deze interactie met je doelgroep is belangrijk omdat mensen meer vertrouwen hebben in persoonlijke content in vergelijking met bedrijfscontent. Daarom heeft een persoonlijk profiel veel meer marketingwaarde.

Relevante content

Maak goede en relevante content voor jouw netwerk en volgers van de bedrijfspagina. LinkedIn beloont dit door het geven van een hogere ranking. Dat is waarom oude berichten soms nog steeds bovenaan in je berichtenfeed staan.

Maak gebruik van je werknemers

Maak gebruik van de werknemers binnen jouw bedrijf en laat hen de content van jouw bedrijf delen en liken. Zij hebben namelijk gezamenlijk een groot bereik binnen hun netwerk. Maar verplicht je werknemers nergens toe.

Het komt niet aanwaaien

LinkedIn werkt pas als er veel energie in wordt gestoken. Veel bedrijven gaan hier de fout in, omdat men denkt dat ze voor weinig geld en energie veel kunnen bereiken. Dit is echter niet zo, waardoor er dagelijks of wekelijks gewerkt moet worden binnen een LinkedIn account. Houd het lekker (inter)actief!

Vloggen

Ga aan de slag met vloggen! Het is belangrijk om jouw bedrijf een gezicht te geven, en hoe kan dit beter dan door middel van vloggen?

LinkedIn magnet

Maak gebruik van de “LinkedIn magnet”. Dit is een nieuwe tool die LinkedIn heeft geïntroduceerd. Met deze tool ben je in staat om je bericht alleen te laten zien aan mensen met (bijvoorbeeld) de skill “marketing”.

Wil je graag meer weten over het inzetten van LinkedIn voor je bedrijf en wat wij daarin voor jou kunnen betekenen?  Neem dan gerust contact met ons op. Onze consultants helpen je graag verder.