Jouw remarketingstrategie verbeteren met behulp van het See, Think, Do, Care model van Google

Jouw remarketingstrategie verbeteren met behulp van het See, Think, Do, Care model van Google

Remarketing is één van de manieren waarop je je audience kan bereiken. Maar in welke fase van de customer journey bevinden deze mensen zich? Het See, Think, Do, Care model brengt de customer journey in beeld in de vorm van een funnel. Deze funnel is verdeeld in 4 fases waarin de (potentiële) klant zich bevindt. Elk van deze fases heeft ook haar eigen touchpoints.

See

In de See fase komt de potentiële klant voor het eerst in contact met jouw bedrijf. In deze fase heeft de persoon nog geen specifieke koopintentie. Omdat er geen specifieke koopintentie is, wordt geadviseerd om in deze fase de marketing te richten op naamsbekendheid. Probeer te zorgen dat jouw bedrijf in de top-of-mind komt van de potentiële klant.

Think

Dit is de overweegfase. De persoon weet van welk product of dienst hij gebruik wil maken, maar heeft zijn keuze nog niet gemaakt. Hij vergelijkt prijzen, zoekt informatie en overweegt zijn keuze.

Do

Hier is het uiteindelijk allemaal voor gedaan! Er is geconverteerd! De klant heeft zijn aankoop gedaan, de dienst afgenomen of het contactformulier ingevuld. Het doel is bereikt.

Care

Het is belangrijk dat een klant tevreden blijft. Dat gebeurt in deze fase. Zorg ervoor dat de klant een tevreden gevoel overhoudt aan de ervaring. Hierdoor zal er misschien een vervolgaankoop gedaan worden of zal er positieve mond-tot-mond reclame plaatsvinden.

Om potentiële klanten van het begin tot het einde van hun customer journey te bereiken is het belangrijk dat je in alle 4 de fasen andere stappen neemt. Zoals hierboven te zien heeft elke fase haar eigen doelgroep, dus moet in elke fase ook een ander soort boodschap gecommuniceerd worden.

  • Probeer de doelgroep van de See fase te bereiken door ze te targeten met een boodschap die gefocust is op naamsbekendheid. Stel je voor: je verkoopt een sleutelhanger onder de naam Hans’ Hangers. Een persoon heeft een blog gelezen over sleutelhangers. Probeer dan te targeten met een boodschap zoals: Koop de beste sleutelhangers bij Hans’ Hangers. Het is in deze fase het beste om deze boodschap te verspreiden via een Display of Social Campagne.
  • In de Think fase kun je mensen targeten die al naar sleutelhangers gezocht hebben, maar niet specifiek naar Hans’ Hangers. Zorg in deze fase dat je je biedstrategie aanpast, waardoor de sleutelhangers die je verkoopt op de bovenste posities in Google komen te staan. De potentiële klant zoekt naar jouw productcategorie, dus zorg dat je zichtbaar bent. Daarnaast kun je deze doelgroep ook targeten met een Display of Social Campagne.
  • De Do fase is de fase waar Google Ads en Shopping de belangrijkste marketingmiddelen voor zijn. De doelgroep wil converteren en jij geeft ze die mogelijkheid. Zorg ervoor dat je zichtbaar bent en dat er makkelijk een conversie gemaakt kan worden. Gebruik een doel-ROAS of doel-CPA biedstrategie zodat de campagnes blijven renderen.
  • Nu moet er in de Care fase worden gezorgd dat mensen het merk onthouden en ze geen negatieve gevoelens overhouden aan de conversie. Meet de beoordelingen van klanten door ze te vragen naar een review. Ook kan er gebruik gemaakt worden van e-mailmarketing. Stuur hier bijvoorbeeld kortingscodes, nieuwsbrieven of brochures.

Zo zie je dat elke fase haar eigen doelgroep heeft en elke doelgroep weer via een ander kanaal met een specifieke boodschap benaderd dient te worden. Dit is belangrijk om de potentiële klant van A tot Z te bereiken. Een goede remarketingstrategie met behulp van het See, Think, Do, Care model leidt ertoe dat mensen niet afhaken tijdens hun customer journey. Online Klik kan jou helpen om de juiste online marketingstrategie te hanteren waardoor (potentiële) klanten de hele klantenreis bij jouw bedrijf doorlopen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!