Een raar jaar, maar desondanks is het weer voorbij gevlogen! Het begin van 2021 staat weer voor de deur en veel bedrijven zijn alweer bezig met de budgetteringen en strategieën voor volgend jaar. En daar hoort natuurlijk de (nieuwe) contentstrategie ook bij. Eén ding is zeker: we kunnen er met z’n allen weer flink tegenaan. Een contentkalender is handig om een houvast te geven aan je contentplanning voor het komende jaar. Ideaal, want zo kun je er één keer goed over nadenken en heb je daar de rest van het jaar geen omkijken meer naar! Inhaken op feestdagen en belangrijke actualiteiten wordt dan niet meer overgeslagen. Tip: zorg er wel voor dat je intern iemand hebt die hiervoor verantwoordelijk is. Anders heb je nog niets aan je inhaakkalender en contentplanning!
Alle inhakers, zowel nationaal als internationaal, zijn in deze inhaakkalender 2021 opgenomen.
Inhaakkalender 2021: een houvast voor jouw content
Zonde als je er niets (of te laat) iets mee doet. Zo zag je ook dit jaar de dagen Black Friday en Cyber Monday weer de pan uitschieten als het gaat om extra sales. Niet alleen online, maar ook in de stad was het weer topdrukte (in coronatijd was het dit jaar nog veel drukker in de stad dan vorig jaar!). Veel bedrijven hadden een Black Friday week, om de drukte op de webshop een beetje te verspreiden.
Om ervoor te zorgen dat je webshop er niet uitknalt tijdens de topdrukte is het belangrijk om alles van tevoren goed te plannen. Zo kun je je advertenties aanpassen en budgetten verhogen, je social posts alvast inplannen, maar houd ook rekening met je website. Kan de server het aan als het ineens storm loopt? Een goede voorbereiding is het halve werk!
We hebben de hectiek van Black Friday nét achter de rug, maar de nieuwe dag voor 2021 staat hier alweer tijdig genoteerd voor onze klanten. Zo kunnen we het maximale resultaat behalen voor onze klanten.

Maak de contentkalender specifiek voor jouw branche
Om het meeste uit je inhaakkalender te halen raden wij aan deze kalender verder aan te vullen met specifieke actualiteiten voor jouw branche. Door je contentkalender voor 2021 verder uit te werken met deze inhaakkalender als basis kun je niets meer over het hoofd zien. Als je dan ook nog een onderscheid maakt in kanalen, dan weet je zeker dat je er helemaal klaar voor bent!
Laat je dus niet verrassen en hang deze kalender aan de muur. Download hier de inhaakkalender 2021 en ga direct aan de slag!
Tip: Haak enkel in op dagen die relevant voor jou zijn. Past een dag niet goed bij je branche? Doe er dan niets mee.