Een dag in het leven van een SEA specialist

Een dag in het leven van een SEA specialist

Altijd al willen weten hoe een SEA specialist zijn dag beleeft? In deze blog word je meegenomen in een dag in het leven als een SEA specialist. Van thuiswerken tot een interessante training, er komt van alles voorbij!

Vandaag begin ik de dag thuis achter mijn bureau, omdat wij vanmiddag met een aantal collega’s uitgenodigd zijn door AdCalls voor een informatiesessie bij hun op kantoor in Amsterdam. Normaal gesproken werken wij drie dagen per week op kantoor en twee dagen per week thuis. De dag begint met het bijwerken van je email, zijn er belangrijke mailtjes gestuurd die meteen actie nodig hebben? Dan behandel je die mailtjes natuurlijk als eerste. Als je eenmaal klaar bent met je email bijwerken dan begin je met het doorlopen van je klanten/accounts in Google Ads. Staan alle budgetten nog goed? Welke zoekwoorden presteren beduidend beter dan andere? Hiervoor ga je per klant bekijken wat er goed gaat en wat beter kan. Dit kan bij de grotere accounts wel eventjes duren maar dit is noodzakelijk in het werk als SEA specialist, je wilt natuurlijk niet te veel uitgeven met het geld van een klant. Hieronder zien jullie de setup waarmee ik thuis werk, ik gebruik mijn laptop en nog twee schermen want dit werkt erg fijn en makkelijk.

Nadat ik klaar was met het checken van mijn accounts ben ik voor een grote klant bezig geweest met zoekwoorden uitsluiten. Voor deze klant is er een nieuwe strategie bepaald. Daarom komen er op dit moment nog redelijk wat zoektermen voorbij die niet relevant zijn. Al deze irrelevante zoekwoorden sluiten wij uit omdat je niet gevonden wilt worden op termen die niks te maken hebben met jouw product of dienst. Toen was het alweer 11:00 en was het tijd om richting Amsterdam te gaan voor de informatiesessie op het kantoor van AdCalls.

Eenmaal aangekomen in Amsterdam werden we ontvangen door een aantal vriendelijke werknemers van AdCalls. De middag begon met een speeddate sessie zodat we alle 25 aanwezigen allemaal eventjes kort gesproken hadden. Dit was in het begin een beetje ongemakkelijk maar werd uiteindelijk heel gezellig. De meeste aanwezigen zijn werkzaam bij een online marketingbureau net als Online Klik. De informatiesessie duurde ruim een uur met een korte pauze in het midden. Tijdens deze pauze werden er hapjes verzorgd en was er tijd om even wat te netwerken met de andere aanwezigen. 

Het was een erg leerzame middag die werd afgesloten met een quiz over de gekregen informatie. De quiz werd helaas niet gewonnen door Online Klik maar het scheelde niet heel veel. Na de quiz was er nog een netwerkborrel en er was de mogelijkheid om nog een potje te poolen. Het was een geslaagde middag met veel informatie en ik ben heel benieuwd hoe het in de toekomst verder gaat met AdCalls, want ik denk persoonlijk dat het wel een handige tool kan zijn voor sommige klanten.

Benieuwd naar de mogelijkheden van adcalls voor jouw bedrijf?

Wellicht denk je na het lezen van deze blog: dat vind ik ook wel interessant, AdCalls. Daar zou ik wel meer over willen weten! Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en (samen) te kijken naar een passend voorstel voor jouw bedrijf.