Google Analytics

Met Google Analytics meet je alles door wat er op je site gebeurd (welke pagina’s worden er bezocht, hoe lang blijft men op een pagina en hoe navigeert men op je website), maar ook waar je bezoekers vandaan komen en op welk zoekwoord ze je website hebben gevonden. Zo kan je goed zien welke bronnen er interessant zijn voor je website en nieuwe kansen signaleren.

Worden er online producten of diensten verkocht? Dan is een e-commerce implementatie een must. Dit houdt in dat je in Google Analytics omzet kunt doormeten. Het is goed om dit in te regelen, zodat je kunt zien welk kanaal online omzet genereert. Ook kan je je Google AdWords dan beter aansturen en je budget efficiënter inzetten. Daarnaast kan je ook doormeten wat de SEO inspanningen je hebben opgeleverd of hoeveel omzet je Facebookpagina bijvoorbeeld bijdraagt aan het geheel.

In Google Analytics stellen we ook doelen in. Dit kan bijvoorbeeld een contactformulier zijn of een formulier voor meer informatie. Als we dit doormeten kunnen we hier ook op aansturen. Stel dat 1 op de 3 bezoekers die een contactformulier hebben ingevuld uiteindelijk iets koopt, dan is het ook interessant om hier op aan te sturen. Met Google Analytics is dit allemaal inzichtelijk.

Online Klik verzorgt de (e-commerce) implementatie van Google Analytics en zorgt voor een koppeling tussen Google AdWords en Analytics.

Delen: