DoubleClick

doubleclick

DoubleClick, ook wel de Google Stack genoemd, is een verzameling van tools die het mogelijk maakt om een geïntegreerde online aanpak te
handhaven. DoubleClick bestaat uit:

–        DoubleClick Campaign Manager (DCM)
–        DoubleClick Bidmanager (DBM)
–        DoubleClick for Search (DS3)
–        DoubleClick Studio (DS)

DCM is het hart van de Google Stack en is naast een adserver ook een attributie (reporting) omgeving. Op het moment dat je alle online kanalen doormeet, kan je vanuit deze omgeving (custom) attributiemodellen toepassen op alle data. Het ultieme doel is om vanuit dit inzicht precies te weten wat je per campagne boodschap, per kanaal zou moeten investeren voor een optimaal resultaat.

De architectuur van DCM is van groot belang voor je reporting, maar ook van de mate waarin je de overige onderdelen van de Google Stack in wil zetten. Een verkeerde inrichting brengt je verder van je doel af dan je voorafgaand kunt inschatten. . Werken er meerdere publishers in het account?  Gebruik je DCM alleen als adserver? Of is het in de basis een attributie modellerings tool? Wil je (in de toekomst) dynamische retargeting inzetten? Cookiepools opbouwen? Custom variabelen doormeten? Er is dus veel om goed bij stil te staan!

DBM is de RTB (Real Time Bidding) omgeving van DoubleClick, waar je display op in kunt kopen, maar ook je direct deals als je Deal-ID’s hebt. Naast de standaard bannerformaten, kan je hier ook je rich media, video en mobile ads inkopen. DoubleClick Bidmanager heeft het grootste inventory aanbod en dat maakt DBM de grootste DSP (Demand Side Platform) van Nederland.

DS3 maakt het mogelijk om bidmanagement en inventory management toe te passen op je search accounts. Dit kan je Google AdWords zijn, maar ook Bing.

Specialisatie
Online Klik is gespecialiseerd in DS3 en heeft inmiddels een aantal grootschalige implementaties gedaan. Daarnaast beheren we de DS3 campagnes, zodat we ook uit de bidmanagement tooling binnen DS3, een optimaal resultaat behalen. We sturen aan op een ROI-driven keyword aanpak en verfijnde inventory management campaign set-up. Dit heeft tot nu toe geresulteerd in toonaangevend goede resultaten.

Case
Samen met de klanten waar we DoubleClick voor geïmplementeerd hebben, hebben we veel vertrouwen in deze tooling. Onderstaande grafiek laat het verloop na de implementatie zien. De oranje lijn is de ROAS zien over het gehele account.
Voor deze klant hebben we fijnmazige inventory management campagnes opgezet en hebben we de bidmanagement inzet geëvolueerd tot ROI gedreven strategies.

doubleclick

Benieuwd naar wat we met DoubleClick en DS3 voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op!

Delen: